Charles Ross, z jury przyznającego nagrody Outstanding Outdoor, uzasadnia decyzję sędziów:
"Śpiwór Pajaka od pierwszej chwili daje wrażenie niesłychanego komfortu. Jednak to nie komfort, a poziom zaangażowania producenta w zrównoważony rozwój sprawia, że jest to produkt naprawdę wyjątkowy."
Fragment wywiadu z Wojciechem Kłapcia:
Michał Gurgul: Otrzymanie nagrody Outstanding Outdoor Gold Winner to z pewnością powód do dumy. Cieszysz się, że udało się Wam otrzymać to wyróżnienie?
Wojciech Kłapcia: Oczywiście! Jesteśmy jedną z najczęściej nagradzanych polskich marek. W najbliższym czasie planujemy sięgnąć po kolejne cztery nagrody, ale wyróżnienie przez Outdoor by ISPO cieszy wyjątkowo. Szczególnie, że jest to pierwsza w historii nagroda dla marki polskiej.
Satysfakcja jest chyba tym większa, że kilka razy ubiegaliście się już o tę nagrodę?
Tak, to jest nasza trzecia próba. Teraz musimy mocno popracować, żeby ten potencjał wykorzystać – nie zmarnować tego wyróżnienia.
Nagroda jest swojego rodzaju inwestycją. Myślisz, że opłacalną?
Myślę, że na pewno. Niektóre produkty projektujemy nie po to, aby na nich zarabiać, ale po to, by się popisać, opowiedzieć jakąś historię. Tak było swojego czasu ze śpiworem Radical H16. Tworząc go zakładaliśmy sprzedaż na poziomie 12 sztuk rocznie, ale to nie miało znaczenia. Chcieliśmy mieć najcieplejszy śpiwór na świecie. Przeważająca większość osób nie potrzebuje takiego śpiwora, ale możemy się nim pochwalić, a sprzedać inny – bardziej odpowiedni. W tym wypadku rozwój wydarzeń nas totalnie zaskoczył. Radical H16 jest drugim najlepiej sprzedającym się śpiworem w naszej kolekcji – sprzedajemy niemal tysiąc sztuk rocznie – to „wypadek przy pracy” (śmiech).